Згідно Закону України 3651-д орган місцевого самоврядування «Яреськівська сільська рада» (код ЄДРПОУ: 21048784) був реорганізований і увійшов до складу Шишацької громади

Для можливості відновлення сайту дзвоніть за телефонами: (0432) 55-43-70 - Метастудія (Вінниця)
Vlada.ua - розробка веб-сайтів для органів місцевого самоврядування

Заява про визначення обсягів СЕО до генплану с.Нижні Яреськи

Заява

про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки для документа державного планування місцевого рівня — містобудівної документації

«Генеральний план з розробкою плану зонування села Нижні Яреськи Шишацького району Полтавської області»

 

Загальні положення

  1. Замовник СЕО

Яреськівська сільська  рада  Шишацького  району  Полтавської  області в особі сільського голови Паліводи В.П.

38030, Полтавська обл., Шишацький р-н, с.Яреськи, вул.Козацький шлях,33

 

2. Вид та основні цілі документу державного планування, його

зв'язок з іншими документами державного планування.

Сталий розвиток населених пунктів передбачає соціально, економічно і екологічно збалансований їх розвиток, спрямований на створення економічного потенціалу,   повноцінного життєвого середовища для сучасного та наступних поколінь на основі раціонального використання ресурсів, технологічного переоснащення і реструктуризації підприємств, удосконалення соціальної, виробничої, транспортної, комунікаційно-інформаційної, інженерної інфраструктури.

Екологічна безпека територій передбачає дотримання встановлених природоохоронним законодавством вимог щодо охорони навколишнього природного середовища, збереження та раціонального використання природних ресурсів, санітарно-гігієнічних вимог щодо охорони здоров'я людини, здійснення заходів для нейтралізації, утилізації, знищення або переробки всіх шкідливих речовин і відходів.

Документ державного планування — «Генеральний план з розробкою плану зонування села Нижні Яреськи Шишацького району Полтавської області» визначає свою необхідність, оскільки попереднього аналогу не має.  За радянських часів генплан не розроблявся, так як статус села поселенню був наданий лише в 2008 році. До цього поблизу залізнодорожньої станції “Яреськи” існувало робоче селище. 

Стратегічна екологічна оцінка (далі СЕО) даного документу є засобом, що дозволяє попередньо всебічно розглянути можливі аспекти впливу на довкілля планової діяльності (в даному випадку втілень рішень генерального плану), що дає змогу запобігти або знизити ризики негативного впливу на навколишнє середовище в процесі стратегічного планування та реалізації положень документів державного планування.

Метою стратегічної екологічної оцінки є сприяння сталому розвитку шляхом забезпечення охорони довкілля, безпеки життєдіяльності населення та охорони його здоров’я, інтегрування екологічних вимог під час розроблення та затвердження документів державного планування.

Стратегічна екологічна оцінка виконується у декілька етапів, відповідно до ст. 9 Закону України “Про стратегічну екологічну оцінку”.

Генеральний план населеного пункту, за положеннями п. 1 Статті 17 Закону України “про регулювання містобудівної діяльності є основним видом містобудівної документації на місцевому рівні, призначеної для обґрунтування довгострокової стратегії планування та забудови території населеного пункту.

Метою розробки генерального плану є визначення перспективного соціально-економічного та територіального розвитку села Нижні Яреськи з забезпеченням його оптимальних параметрів для подальшого розвитку, створення сприятливих умов для залучення інвестицій шляхом відповідного зонування територій, встановлення меж села Нижні Яреськи, впорядкування територіально-планувальної організації, вдосконалення інженерно-транспортної інфраструктури села.

Даним звітом проведений аналіз екологічної ситуації в населеному пункті при якому визначені основні джерела і фактори негативного впливу на навколишнє середовище виробничі та сільськогосподарські підприємства, комунальні об'єкти.

 

 

3. Умови для реалізації видів діяльності або об’єктів, щодо яких законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля.

Відповідно до частини першої статті 3 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля», здійснення оцінки впливу на довкілля є обов’язковим у процесі прийняття рішень про провадження планованої діяльності, визначеної частинами другою і третьою статті третьої. Така планована діяльність підлягає оцінці впливу на довкілля до прийняття рішення про провадження планованої діяльності.

Для документу державного планування «Генеральний план з розробкою плану зонування села Нижні Яреськи Шишацького району Полтавської області»  необхідне здійснення оцінки впливу на довкілля.

 

Визначення обсягу СЕО

Обсяг стратегічної екологічної оцінки визначається переліком основних екологічних проблем наявних на території проектування або тих, що можуть виникнути з реалізацією планової діяльності.

Визначення основних екологічних проблем

Сьогоднішній стан навколишнього природного середовища в с. Нижні Яреськи можна вважати задовільним за деякими показниками. В структурі населеного пункту знаходяться два господарські двори сільськогосподарських підприємств, для потрапляння на територію яких використовується головна магістраль села – вулиця Залізнична. Підприємства експлуатують стаціонарні джерела забруднення атмосферного повітря та можуть мати в користуванні певну кількість автотранспорту, що є пересувними джерелами забруднення атмосферного повітря через викиди продуктів спалювання паливно-мастильних матеріалів. Проте, в санітарно-захисні зони підприємств не потрапляють житлові будинки. 

В населеному пункті відсутні кладовища, що також унеможливлює негативний вплив на екологічний стан села.

Залізнична колія Південної залізниці знаходиться на нормованій відстані (100 м) від основного масиву житлової забудови, але все таки два житлові будинки потрапляють в зону санітарного розриву від залізниці.

В с. Нижні Яреськи відсутні централізоване водовідведення та місцеві очисні споруди. Для скидання стічних вод населення використовує септики або вигрібні ями, що може призводить до погіршення екологічного стану джерел водопостачання, їх забруднення, а також збільшення територій підтоплення.

Також на території села не функціонує система централізованого водопостачання. Використання шахтних колодязів для питного водопостачання пов’язане з низкою проблем. Якість води у верхньому водоносному горизонті підземних вод доволі низька. Це спричинено впливом наслідків діяльності виробництва, сільського господарства, а також відсутністю належних систем очищення та каналізаціі?.

Необхідно суворо дотримуватись режиму використання територій першого поясу зон санітарної охорони для підземних джерел водопостачання, щодо уникнення використання пестицидів, органічних і мінеральних добрив та випасання худоби. Те саме стосується і обмеження використання пестицидів на великих площах земель сільськогосподарського призначення поблизу сельбищної території.

Негативний вплив на життєве середовище с. Нижні Яреськи (забруднення повітря, шумове навантаження) може відбуватися від руху зовнішнього транзитного транспорту, що рухається автомобільною дорогою загального користування обласного значення. В зону шумового впливу від автодороги (50 м) потряпляють декілька житлових будинків, розташованих вздовж вул. Залізнична. 

Отже, для покращення існуючого стану навколишнього середовищ необхідно провести ряд заходів, пов'язаних з встановленням відповідних  обмежень в зонах дії вищезазначених санітарно-захисних та охоронних зон.

 

 

4. Ймовірні наслідки

а) для довкілля, в тому числі для здоров'я населення:

  • після затвердження даного проекту погіршення екологічної ситуації на території проектування не передбачається. Головною метою стане забезпечення раціонального використання території с. Нижні Яреськи

і створення повноцінного та безпечного середовища для довкілля та здоров’я населення.

б) для територій з природоохоронним статусом:

- на території проектування знаходяться території з природоохоронним       статусом. Прибережні захисні смуги є природоохоронною територією з режимом обмеженої господарської діяльності. Прибережні захисні смуги встановлюються за окремими проектами землеустрою. Проекти землеустрою щодо встановлення меж прибережних захисних смуг розробляються в порядку, передбаченому законом.

в) транскордонні наслідки для довкілля, у тому числі для здоров’я населення

- територія населеного пункту для якої розробляється генеральний план знаходиться на території Полтавської області, яка не граничить з сусідніми державами — транскордонні наслідки відсутні.

 

 

 

5. Виправдані альтернативи, які необхідно розглянути, у тому числі якщо документ державного планування не буде затверджено.

У контексті СЕО розробки генерального плану і з метою розгляду альтернативних проектних рішень та їх екологічних наслідків передбачається розглянути варіант «нульовий», без впровадження проектних змін.

6. Дослідження, які необхідно провести, методи і критерії, що використовуватимуться під час стратегічної екологічної оцінки.

Для розробки СЕО передбачається використовувати наступну інформацію:

  • доповідь про стан довкілля;
  • статистичну інформацію;
  • дані моніторингу стану довкілля;
  • дані аналогів та наукових статей.

 

7. Заходи, які передбачається розглянути для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання документа державного планування.

З метою покращення стану природного середовища проектом генерального плану передбачений ряд інженерних та планувальних заходів з охорони навколишнього середовища.

 

Заходи, що впливають на всі компоненти середовища і в цілому покращують санітарно-гігієнічні умови:

- проведення забудови згідно з наміченим проектом функціональним зонуванням;

- встановлення та організація санітарно-захисних зон до житлової забудови;

- зменшення санітарно-захисних зон від промислових та сільськогосподарських об'єктів;

- інженерна підготовка території та вертикальне планування, благоустрій, озеленення, влаштування твердого покриття вулиць, доріг.

 

Заходи, що покращують стан повітряного басейну: 

- облаштування санітарно-захисних зон шляхом висадки в них зелених насаджень спеціального призначення;

- озеленення вулиць і доріг;

- озеленення території села;

- віднесення джерел шкідливості, на нормативну відстань;

- покращення стану дорожнього полотна на автошляхах.

Стан поверхневих вод обумовлений якістю промислових, комунальних та побутових стоків поселення, що в них попадають.

 

На території села наявні відкриті водотоки для захисту яких генеральним планом передбачено рід заходів, що покращують стан водного басейну:

- організація прибережних захисних смуг та дотримання режиму господарської діяльності в них;

- інженерний благоустрій села - каналізування, санітарне очищення;

- організоване відведення дощових і талих вод з усієї території забудови села з очищенням їх перед скиданням в водотоки. 

Забруднення атмосферного повітря є одним із джерел вторинного забруднення ґрунтів, зокрема хімічного.

 

Заходи, що покращують стан ґрунтів:

- охоплення системою централізованою системою каналізації всієї території села;

- облаштування існуючих і нових доріг твердим покриттям та організованим водовідведенням.

Містобудівною документацією передбачаються заходи щодо попередження шкідливої дії шуму:

- диференціація вуличної дорожньої мережі за складом транспортного потоку;

- збільшення території між новою забудовою і вулицею для віддалення проектної житлової забудові від транспортних потоків;

- висаджування вздовж вулиць зелених насаджень (встановлено, що шумова хвиля на місцевості, яка засаджена деревами та кущами, через кожні 30 м послаблюється на 10 дБ, в той час як на відкритому просторі на такій же віддалі майже не зменшується);

- влаштування шумозахисних екранів вздовж залізничних колій, що розташовані від житлової забудови ближче, ніж 100 метрів. 

 

Для забезпечення санітарно-гігієнічних умов на території житлової забудови пропонується:

 - упорядкування системи існуючих нормативних СЗЗ виробничо-комунальних об’єктів методом зменшення їх параметрів до мінімально-можливих розмірів, у деяких випадках, при ефективному впровадженні інженерних заходів, до зовнішніх меж виробничих об’єктів;

 - озеленення санітарно-захисних смуг у відповідності до вимог                     ДСП 173-96;

 - подальше озеленення для покращення мікрокліматичних умов та комфортності проживання населення:

 - посилення нагляду та контролю за дотриманням якості води з зонах водозабору;

 - створення водоохоронних зон, спрямованих на запобігання забрудненню, засміченню та виснаженню водних ресурсів; розробка проектів прибережних захисних смуг;

 - запобігання скиду неочищених господарсько-побутових стічних вод і збільшення ефективності їх очищення;

 - встановлення обмеження до V класу шкідливості виробничо-складських територій які розташовані вздовж залізниці та на півночі відносно села, в безпосередній близькості до селищної зони з урахуванням нормативних розмірів санітарно-захисної зони до житлової забудови (50 м);

 - запровадження системи санітарного очищення населеного пункту. 

 - будівництво централізованого водопостачання та локальних каналізаційних споруд; 

 - встановлення прибережно-захисної смуги навколо водних об'єктів; 

 - встановлення охоронних зон інженерних мереж; 

 - встановлення зони шумового впливу від транзитної автомобільної дороги загального користування та залізниці; 

 - створення зелених насаджень вздовж вулиць для захисту від шуму та загазованості житлових територій; 

 - удосконалення і благоустрій вуличної  дорожньої мережі населеного пункту (зовнішнє освітлення, влаштування тротуарів, пішохідних переходів, відвід зливових поверхневих вод тощо); 

 - створення єдиної системи відводу поверхневих вод з території населеного пункту;

 - формування територій зелених насаджень загального користування

8. Пропозиції щодо структури та змісту звіту про стратегічну екологічну оцінку.

Стратегічна екологічна оцінка буде виконана в обсягах, визначених статтею 11 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку».

 

9. Орган, до якого подаються зауваження і пропозиції, та строки їх подання.

Орган до якого подаються зауваження:

Яреськівська сільська  рада  Шишацького  району  Полтавської  області

 

Строки подання:

15 діб (з 14.12.2019 по 28.12.2019 р.) з дня розміщення заяви про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки документу державного планування «Генеральний план з розробкою плану зонування села Нижні Яреськи Шишацького району Полтавської області»  (відповідно до пп. 5, 6 ст. 10 Закону України “Про стратегічну екологічну оцінку”) на сайті Яреськівської сільської ради: (yaresky.rada.org.ua).

 

Висновки:

Необхідність здійснення СЕО документу державного планування «Генеральний план з розробкою плану зонування села Нижні Яреськи Шишацького району Полтавської області»  визначається відповідно до статті 2 ЗУ “Про стратегічну екологічну оцінку”, ст. 2, 11, 14, 17, 19 ЗУ “Про регулювання містобудівної діяльності”, інших нормативно-правових документів та з урахуванням положень “Методичних рекомендацій із здійснення стратегічної екологічної оцінки документів державного планування”, затверджених наказом Міністерства екології та природних ресурсів України від 10.08.2018 р №296.

Відповідно до підпункту 3 пункту 1 статті 1 Закону України “Про стратегічну екологічну оцінку” до документів державного планування відноситься, в тому числі, містобудівна документація.

 

 

Сільський голова                                       В.П.Палівода

« повернутися до списку новин

rada.org.ua - портал місцевого самоврядування


Розробка веб-сайтів для органів місцевого самоврядування
Пропонуємо веб-платформи по створенню власного веб-сайту державним органам влади, органам місцевого самоврядування та державним установам
Gromada.org.ua, Rda.org.ua, Rayrada.org.ua, School.org.ua, Osv.org.ua

Логін: *

Пароль: *