Згідно Закону України 3651-д орган місцевого самоврядування «Яреськівська сільська рада» (код ЄДРПОУ: 21048784) був реорганізований і увійшов до складу Шишацької громади

Для можливості відновлення сайту дзвоніть за телефонами: (0432) 55-43-70 - Метастудія (Вінниця)
Vlada.ua - розробка веб-сайтів для органів місцевого самоврядування

Пояснювальна записка генплан с.Нижні Яреськи

14.7. Планувальні обмеження які діють на території населеного пункту. 

 

В даному розділі наводяться загальні вимоги до режиму використання земельних ділянок, по яких проходять інженерні та транспортні комунікації, та до ділянок, які потрапляють в санітарно-захисні та охоронні зони від цих комунікацій, вимоги до експлуатації та проектування інженерних мереж, а також режим використання земельних ділянок, що потрапляють в санітарно-захисні зони від промислових та комунальних підприємств, інші санітарно-захисні зони.

При прокладанні інженерних комунікацій і розміщенні споруд необхідно враховувати: порядок взаємного розташування нових поряд з існуючими мережами і можливість подальшого розвитку, максимальне збереження дорожніх покриттів і підвищення рівня благоустрою територій, збереження і надійне функціонування інженерних комунікацій, безпеку експлуатації і можливість проведення ремонтних робіт, максимальне збереження існуючих зелених насаджень. 

При новому будівництві або реконструкції існуючої забудови в зоні негативного впливу транспортних засобів на ділянках, що примикають до магістральних вулиць слід застосовувати відповідні шумозахисні прийоми планування, розміщувати спеціальні шумозахисні будинки, застосовувати шумозахисні вікна (потрійне засклення, склопакети).

В зонах садибної забудови зберігання легкових індивідуальних автомобілів повинно здійснюватись на присадибних ділянках, а перед входами до садиби можна будувати автостоянки, але не за рахунок тротуарів.

У разі, коли для садибної забудови використовуються вигрібні ями, біля них слід будувати майданчики для безперешкодного заїзду та виїзду асенізаційних машин, але не за рахунок тротуарів і проїзної частини вулиць.

При майданчиках для розміщення сміттєзбиральних контейнерів слід передбачати автостоянки з в’їзними та виїзними шлюзами шириною 5,0 м, але не за рахунок тротуарів і проїзної частини вулиць.

 

 

Санітарно-захисні зони від промислових, комунальних, сільськогосподарських підприємств . 

 

Відповідно до нормативних документів (СН 173-96 п. 5.4) – промислові та інші об’єкти, що є джерелами забруднення навколишнього середовища хімічними, фізичними та біологічними факторами, при неможливості створення безвідходних технологій повинні відокремлюватись від житлової забудови СЗЗ.

Санітарно-захисну зону (СЗЗ) слід встановлювати від джерела шкідливості до межі житлової забудови, ділянок громадських установ, будинків і споруд в т.ч. дитячих, навчальних, лікувально-профілактичних установ, закладів соціального забезпечення, спортивних споруд та інших, а також територій парків, скверів та інших об’єктів зеленого будівництва загального користування, ділянок оздоровчих та фізкультурно-спортивних установ, місць відпочинку, садівничих товариств та інших прирівняних до них об'єктів.

СЗЗ встановлюються:

для підприємств з технологічними процесами, які є джерелами забруднення повітря;

для підприємств з технологічними процесами, які є джерелами шуму, ультразвуку, вібрації, електромагнітних випромінювань, іонізуючих випромінювань та інших шкідливих факторів, – від будівель, споруд та майданчиків, де встановлено обладнання (агрегати, механізми), що створює ці шкідливості;

для теплових електростанцій, промислових та опалюваних котелень – від димарів та місць зберігання і підготовки палива, джерел шуму; 

для санітарно-технічних споруд та установок комунального призначення, а також сільськогосподарських підприємств – від межі об’єкту.

На зовнішній межі СЗЗ, зверненої до житлової забудови, концентрації та рівні шкідливих факторів не повинні перевищувати їх гігієнічні нормативи (ГДК, ГДР).

СЗЗ не повинна розглядатись як резерв розширення підприємств, сельбищної території і прирівняних до них об’єктів.

 

В межах СЗЗ не можна допускати розміщення нових:

житлових будинків з прибудинковими територіями, гуртожитків, готелів, будинків для приїжджих;

дитячих дошкільних закладів, загальноосвітніх шкіл, лікувально-профілактичних та оздоровчих установ загального та спеціального призначення зі стаціонарами;

спортивних споруд, садів, парків, садівничих товариств;

джерел водопостачання та їх охоронних зон, водорозбірних споруд та споруд водорозподільної мережі.

 

Не допускається використання для вирощування сільськогосподарської продукції та худоби на землях СЗЗ підприємств, що забруднюють довкілля високотоксичними речовинами, що мають віддалену дію (солі важких металів, канцерогенні речовини, діоксини, радіоактивні речовини та ін.). Можливість сільськогосподарського використання земель СЗЗ, що не забруднюються переліченими вище речовинами, необхідно визначати за погодженням з територіальними органами контролю сільськогосподарської продукції та Міністерства охорони здоров’я.

Розміри санітарно-захисної зони можуть бути зменшені, коли в результаті розрахунків та лабораторних досліджень, проведених для району розташування підприємств або іншого виробничого об'єкта, буде встановлено, що на межі житлової забудови та прирівняних до неї об'єктів концентрації шкідливих речовин у повітрі, рівні шуму, вібрації, ультразвуку, електромагнітних та іонізуючих випромінювань, статичної електрики не перевищуватимуть гігієнічні нормативи.

Розміри санітарно-захисних зон для нових видів виробництв, підприємств та інших виробничих об'єктів з новими технологіями, а також зміна цих зон (збільшення чи зменшення) для підприємств і виробництв I - III класів небезпеки затверджуються головою Держпродспоживслужби України на підставі висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи проектних матеріалів на будівництво зазначених об'єктів. 

Зміна розмірів санітарно-захисних зон для підприємств та інших виробничих об'єктів IV - V класів небезпеки затверджується начальником головного управління Держпродспоживслужби в Полтавській області на підставі висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи проектних матеріалів на будівництво зазначених об'єктів.

 

У СЗЗ допускається розташування:

пожежних депо, лазні, пральні, гаражів, складів (крім продовольчих), будівель, управлінь, конструкторські бюро, навчальні заклади, виробничо-технічні училища без гуртожитків, магазини, підприємства громадського харчування, поліклініки, науково-дослідні лабораторії, пов'язані з обслуговуванням даного та прилеглих підприємств;

приміщення для чергового персоналу по боротьбі з аваріями та добової охорони підприємств, стоянки громадського та індивідуального транспорту, місцеві та транзитні комунікації, ЛЕП, електростанції, нафто- і газопроводи, свердловини для технічного водопостачання, споруди для підготовки технічної води, КНС, споруди оборотного водопостачання, розсадники рослин для озеленення підприємств та СЗЗ.

Територія СЗЗ має бути розпланованою та упорядкованою, з певним ступенем озеленення.

У відповідності з ДСН №173-96 (п. 5.14) проекти організації СЗЗ слід розробляти в комплексі з проектом будівництва (реконструкції) підприємства з першочерговою реалізацією заходів передбачених в СЗЗ. 

Основою для встановлення СЗЗ є санітарна класифікація підприємств та об’єктів виробничого і комунального призначення, санітарно-технічних споруд та сільськогосподарських підприємств згідно ДСП №173 від 19.06.1996.

 

 

Смуга шумового впливу від автомагістралі (50 м).

 

Санітарно-захисна зона від автомобільної дороги загального користування встановлена згідно вимог п.5.25 ДСП 173-96. Відповідно до даних нормативних документів відстань від бровки земляного полотна для доріг IV –V категорій повинна становити не менше 50 м до житлової забудови, при забезпеченні на відповідній  території гігієнічних нормативів якості атмосферного повітря та рівнів шуму.  Для захисту від шуму і загазованості вздовж доріг слід передбачати смуги зелених насаджень шириною не менше 10 м.

 

  

Санітарно-захисна зона від залізничних колій.

 

Санітарно Розмір санітарно-захисних зон встановлені згідно з вимогами ДСП 173-96  «Державні санітарні правила планування та забудови населених пунктів». .

Житлову забудову необхідно відокремлювати від залізничних ліній санітарно-захисною зоною шириною 100 м  від  осі крайньої  залізничної  колії  за  умови  забезпечення  нормативних рівнів шуму в прилеглих об'єктах та на території забудови.

 

 

Зони санітарної охорони підземних джерел водопостачання (перший пояс ЗСО 30 м). 

 

З метою забезпечення охорони водних об'єктів у районах забору води для   централізованого водопостачання населення с. Нижні Яреськи встановлені зони санітарної охорони (ЗСО).

ЗСО водних об'єктів створюються на всіх господарсько-питних водопроводах незалежно від їх підпорядкованості або типу джерела водопостачання. 
Межі ЗСО водних об'єктів встановлюються органами місцевого самоврядування на їх території за погодженням з державними органами земельних ресурсів, санітарно-епідеміологічного нагляду, охорони навколишнього природного середовища, водного господарства та геології. 
ЗСО підземних водних об'єктів входять до складу водоохоронних зон і поділяються на три пояси особливого режиму: 
перший пояс (суворого режиму) включає територію розміщення водозабору, майданчика водопровідних споруд і водопідвідного каналу. 
другий і третій пояси (обмежень і спостережень) включають територію, що призначається для охорони джерел водопостачання від забруднення. 
В межах першого поясу ЗСО для підземних джерел водопостачання згідно вимог “Правового режиму зон санітарної охорони водних об'єктів” затверджених постановою Кабінету Міністрів від 18.12.1998р №2024 здійснюються та забороняються наступні види діяльності:

 

Здійснюється:

планування, огородження, озеленення та монтування охоронної сигналізації; 
каналізування будівель з відведенням стічних вод у найближчу систему побутової чи промислової каналізації або на місцеві очисні споруди, розміщені на території другого поясу ЗСО; 
відведення стічних вод за межі цього поясу; 

 
Забороняється: 
перебування сторонніх осіб, розміщення житлових та господарських  будівель, застосування пестицидів, органічних і мінеральних добрив,  прокладення трубопроводів, видобування гравію чи піску та проведення інших  будівельно-монтажних робіт, безпосередньо не пов'язаних з будівництвом,  реконструкцією та експлуатацією водопровідних споруд та мереж; 
скидання будь-яких стічних вод та випасання худоби; 
проведення головної рубки лісу.  

 

 

Охоронні зони електромереж та об'єктів на них. 

 

Для повітряних і кабельних ліній електропередачі, трансформаторних підстанцій, розподільних пунктів і пристроїв всіх напруг встановлюються охоронні і санітарно-захисні зони, розміри яких залежать від типу і напруги енергооб’єкту.

Охоронна зона повітряних ліній електропередач являє собою земельну ділянку і повітряний простір обмежений вертикальними площинами, що віддалені по обидва боки від лінії (від крайніх проводів) на відстань 10 м (для ліній напругою до 20 кВ).

Для ТП охоронна зона визначена за периметром – на відстані 3 метрів від огорожі або споруди. 

 

Забороняється в охоронних зонах повітряних і кабельних ліній,  трансформаторних підстанцій, розподільних пунктів і пристроїв виконувати  будь-які дії, що можуть порушити нормальну роботу електричних мереж,  спричинити їх пошкодження або нещасні випадки, а саме:

перебувати стороннім особам на території і в приміщеннях трансформаторних підстанцій, розподільних пунктів і пристроїв, відчиняти  двері  і люки цих споруд, здійснювати самовільне переключення електричних апаратів  та підмикання до електричних мереж; 
будувати житлові, громадські та дачні будинки; 
влаштовувати будь-які звалища; 
складати добрива, корми, торф, солому, дрова, інші матеріали; 
розпалювати вогнища; 
розташовувати автозаправні станції або інші сховища пально-мастильних матеріалів; 
накидати на струмопровідні частини об'єктів електричних мережі  наближати до них сторонні предмети, підніматися на опори повітряних ліній      електропередачі, електрообладнання трансформаторних підстанцій, розподільних  пунктів і пристроїв, демонтувати їх елементи; 
саджати дерева та інші багаторічні насадження, крім випадків створення плантацій новорічних ялинок; 
влаштовувати спортивні майданчики для ігор, стадіони, ринки, зупинки   громадського транспорту, проводити будь-які заходи, пов'язані з великим  скупченням людей, не зайнятих виконанням дозволених у встановленому порядку робіт; 
запускати спортивні  моделі  літальних  апаратів, повітряних зміїв;
здійснювати зупинки усіх видів транспорту (крім залізничного) в охоронних зонах повітряних ліній електропередачі напругою 330 кВ і вище; 

 
У межах охоронних зон повітряних і кабельних ліній, трансформаторних підстанцій, розподільних пунктів і пристроїв без письмової згоди енергопідприємств, у віданні яких перебувають ці мережі, а також без присутності їх представника забороняється: 
будівництво, реконструкція, капітальний ремонт, знесення будівель і споруд; 
здійснення усіх видів гірничих, вантажно-розвантажувальних, землечерпальних, підривних, меліоративних, днопоглиблювальних робіт,  вирубання дерев, розташування польових станів, загонів для худоби,  установлення дротяного загородження, шпалер для виноградників і садів, а  також поливання сільськогосподарських культур; 
проїзд в охоронних зонах повітряних ліній електропередачі машин,  механізмів загальною висотою з вантажем або без нього  від поверхні дороги понад 4,5 метра; 
риболовля, збирання рослин, влаштування водопою, заготівля льоду (в    охоронних зонах підводних кабельних ліній електропередачі).  
 Роботи в охоронних зонах виконуються відповідно до  Умов проведення  робіт у межах охоронних зон електричних мереж  “Правил охорони електричних мереж”.
Згідно Державним санітарним нормам і правилам захисту населення від впливу електромагнітних випромінювань п.2.4.3, сільськогосподарські угіддя, що знаходяться в санітарно-захисних зонах ПЛ, рекомендується використовувати під вирощування сільськогосподарських культур, які не потребують ручної обробки. 

 

 

Прибережна захисна смуга

 

З метою охорони поверхневих водних об'єктів від забруднення і засмічення та збереження їх водності вздовж річок, морів і навколо озер, водосховищ та інших водойм в межах водоохоронних зон виділяються земельні ділянки під прибережні захисні смуги. Встановлення та режим використання прибережних захисних смуг необхідно виконувати згідно вимог Водного кодексу України.

Прибережні захисні смуги встановлюються на земельних ділянках всіх категорій земель, крім земель морського транспорту. Землі прибережних захисних смуг перебувають у державній та комунальній власності та можуть надаватися в користування лише для цілей, визначених Водним кодексом України.

У межах існуючих населених пунктів прибережна захисна смуга встановлюється з урахуванням містобудівної документації.

Прибережні захисні смуги встановлюються за окремими проектами землеустрою. Проекти землеустрою щодо встановлення меж прибережних захисних смуг розробляються в порядку, передбаченому законом.

Прибережні захисні смуги є природоохоронною територією з режимом обмеженої господарської діяльності.

У прибережних захисних смугах уздовж річок, навколо водойм та на островах забороняється:

1) розорювання земель (крім підготовки грунту для залуження і залісення), а також садівництво та городництво;

2) зберігання та застосування пестицидів і добрив;

3) влаштування літніх таборів для худоби;

4) будівництво будь-яких споруд (крім гідротехнічних, гідрометричних та лінійних), у тому числі баз відпочинку, дач, гаражів та стоянок автомобілів;

5) миття та обслуговування транспортних засобів і техніки;

6) влаштування звалищ сміття, гноєсховищ, накопичувачів рідких і твердих відходів виробництва, кладовищ, скотомогильників, полів фільтрації тощо.

Об'єкти, що знаходяться у прибережній захисній смузі, можуть експлуатуватись, якщо при цьому не порушується її режим. Не придатні для експлуатації споруди, а також ті, що не відповідають встановленим режимам господарювання, підлягають винесенню з прибережних захисних смуг..

 

 

14.8. Рекомендації до розробки механізму впровадження “Плану зонування території (зонінгу)”. 

 

Після завершення роботи, згідно статті 21 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» задля врахування громадських інтересів під час розроблення проектів містобудівної документації на місцевому рівні, проводяться громадські слухання.

Згідно статті 20 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» та наказу Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 07.07.2011 №108 План зонування території підлягає розгляду на архітектурно-містобудівній раді.

Згідно статті 18 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» План зонування території затверджується на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради протягом 30 днів з дня його подання. План зонування території не підлягає експертизі. 

 

 

14.9. Внесення змін та уточнень до плану зонування території.

 

В план зонування можуть вноситись зміни та уточнення.

 

Зміна передбачає:

- зміну назви зони і коду класу об’єктів зонування території;

- значну зміну меж (контурів) зон.

 

Уточнення передбачає :

- незначну зміну меж (контурів) зон, що пов’язана з перенесенням графічних матеріалів зонінгу на актуалізовану, більш детальну і точну, підоснову, з врахуванням даних земельного кадастру та рішень, прийнятих відповідною радою, без зміни назви і коду класу об’єктів зонування;

- розширення переліку переважних, супутніх видів забудови;

- зміну меж (контурів) дії зон обмежень в зв’язку з реалізацією технічних або технологічних заходів по їх нейтралізації чи зменшенню.

 Уточнення плану зонування здійснюється при розробленні ДПТ або плану зонування частини території.

 

Підставами для внесення змін до зонінгу може бути:

- внесення змін до генерального плану;

- розроблення та затвердження ДПТ з уточненням рішень генерального плану;

- при уточненні плану червоних ліній;

- невідповідність зонінгу генеральному плану населеного пункту, нормативно-правовим актам, державним будівельним нормам та іншим документам, земельному кадастру;

- надання фізичними та юридичними особами обґрунтованих пропозицій щодо зміни меж територіальних зон, зміни містобудівних регламентів;

- звернення органів державної влади щодо внесення змін до зонінгу відносно розташування об’єктів будівництва державного значення;

-  звернення органів виконавчої влади населеного пункту щодо внесення змін до зонінгу відносно розташування об’єктів будівництва громадського значення або розміщення інвестиційних об’єктів;

- рішення органів місцевого самоврядування у разі необхідності вдосконалення порядку регулювання використання та забудови території населеного пункту;

- звернення фізичних та юридичних осіб, якщо є обґрунтовані підстави щодо реалізації положень зонінгу які можуть привести до неефективного використання земельних ділянок для містобудівних потреб та об’єктів нерухомості, знижує їх вартість, перешкоджає реалізації прав і законних інтересів громадян та їх об’єднань.

 

За наявності зонінгу детальні плани територій обов'язково розробляються у таких випадках:

- на квартали нової житлової та громадської забудови, передбаченої генеральним планом на вільних територіях;

- на реконструкцію територій не діючих, економічно неефективних та екологічно небезпечних підприємств та кварталів застарілого житлового фонду, що передбачає зміну їх функціонального призначення;

- на реконструкцію територій не діючих неефективних та екологічно небезпечних підприємств, що передбачає розподіл території між двома або більше власниками території.

- при розміщенні об'єктів комплексів загальнодержавного регіонального та загальноміського значення, об'єктів зовнішнього та комунального транспорту тощо.

 

 

« повернутися до списку новин

rada.org.ua - портал місцевого самоврядування


Розробка веб-сайтів для органів місцевого самоврядування
Пропонуємо веб-платформи по створенню власного веб-сайту державним органам влади, органам місцевого самоврядування та державним установам
Gromada.org.ua, Rda.org.ua, Rayrada.org.ua, School.org.ua, Osv.org.ua

Логін: *

Пароль: *